torsdag 2 juni 2016

Dag 47 - Sommar

Vilken värme! Helt underbart!
Maken kom hem från jobbet och fixade varsin sommardrink före maten. Han hade enligt uppgift haft en "rolig torsdag på jobbet". 


De ser väl härliga ut eller hur?! Det är dock en väsentlig skillnad! 
Den ena, den gröna, är en drink innehållandes någon form av alkohol. Den andra, den gula, är vatten!!! 

Eftersom jag väljer mina tillfällen då jag dricker alkohol med omsorg så blir jag glad när jag får mitt vatten i en sådan här "förpackning". Om man nu kan säga att det finns en viss känsla i att dricka en drink så blir den känslan faktiskt densamma fast innehållet i detta fall är vatten. 
Fast nu ser ni ju alla att det inte är RENT vatten, nej det är smaksatt med några droppar av detta (den gula i detta fall)... 


Ja, den innehåller sötningsmedel iform av sukralos så jag säger inte att den är felfri. MEN det är ett bättre alternativ än läsk och alkohol. Så ett glas av detta som ersättning vid tillfället för sommardrinken är i min mening jättebra! 

Till drinkarna så serverade dottern detta 


Hon var maken till affären och medan han handlade så stod hon och pratade med personalen i charken och provsmakade massa ostar. 😂😂

Nu blir det soffan, ha en härlig kväll! 

/Tessan 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar