söndag 19 juni 2016

Dag 64 - Italien

Att inte äta socker i Italien är svårare än vad jag trodde. Bortsett från olika varianter av ost & skinka och grönsaker så innehåller affärerna uteslutande produkter med socker. För att inte tala om vitt mjöl. 
Försökte hitta havregryn men icke.
Kvarg kunde jag inte ens få dem att förstå vad det var jag menade (trots att jag har ordboken med mig vart än jag går). 
Gav upp att hitta frukostalternativ så nu serveras det varianter av ägg, skinka och melon varje morgon! 
Har visserligen gått in för att laga mat denna sommar (något jag ju inte gör hemma) men jag har inte sagt något om variation 😉
Helt sockerfri kan jag inte påstå att jag är längre. Men allt "onödigt" socker är fortsatt borta och kommer fortsätta vara borta. 
Det är helt enkelt inte ett alternativ att inte njuta av vin och god mat på mysiga restauranger.  

Här kommer det några bilder. 

 

 

Vi bor utanför Cortona, i Toscana. Ni som sett filmen "under under Toscanas sol" vet att den utspelar sig just här. Vi har hyrt en del av ett hus hela sommaren (den högra halvan i bild är våran). Den andra halvan hör till en Italiensk familj som är här ibland på helgerna. 

 

Vi spelar en heeel del tennis då vi även har en tennisbana. Blodigt allvar kan jag meddela, och hittills är det jämnt i totala antal vinster mellan mig & min äldsta son. 

 

Hoppas ni har en fantastisk sommar vart ni än befinner er ❤️
Arrivederci 

/Tessan



1 kommentar:

  1. Ser ju inte ut att göra ont direkt! Jag hoppas du njuter av tillvaron och tar hand om dig och familjen, vi ses i augusti ❤

    SvaraRadera