söndag 8 maj 2016

Dag 20 - Skärgårdsliv

Så har vi äntligen fått i båten och kunnat komma ut till våran stuga, jag är ju som ni vet från Norrland så jag säger stuga, "lantställe" kommer liksom inte lika naturligt för mig 😉
När man bor i lägenhet i stan så är det helt fantastiskt att kunna komma ut hit på helgerna, ger energi! 

Det firades med lite bubbel. Har bestämt mig för att bubblet inte stryks ur mitt liv, punkt. 


Här ute finns inte ström eller sötvatten så det blir onekligen ett enklare mer närvarande liv för samtliga i familjen. Nu håller vi visserligen på att bygga ett nytt kök med ordentlig gasolspis med ugn & gasolkyl men hittills så har utegrillen (gasol) varit platsen för all matlagning, kaffekokning osv. 
Förra sommaren kokade jag t.o.m palt på den. Ni som kan eran palt fattar ju redan omöjligheten med palt och sommar så jag erkänner, jag syndade och körde på den nya paltmixen som finns på påse. Är man sugen så är man. 

Ikväll bjöds det på grillatkött & majs, bearnaisesås (sockerfri) och sallad UTAN blad (vi har en bestämd 6-åring). Men det är efterrätten jag tänkte komma till. Skivad banan, kiwi och jordgubbar med kokosflingor i en form på grillen. 


Serverades sen med vaniljkvarg. 


Så himla gott! 

/Tessan 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar