torsdag 12 maj 2016

Dag 25 - Pollenallergi

Det sockerfria livet "tuffar på" för att använda min chefs favorituttryck. Jag tycker att det går riktigt bra nu. Abstinensbesvären, eller vad man nu ska kalla det, är borta. Ingen huvudvärk och inget dåligt humör. Ja, inte mer dåligt humör än vanligt åtminstone. Mina massiva choklad cravings som jag hade i början har lagt sig lite, de är inte borta men uthärdliga. Men summan av bördorna ska självklart vara konstant så låt oss prata lite om detta med pollenallergi. Detta hemska. Så fullständigt onödiga. 

Vissa år klarar jag mig bra, när jag är gravid har jag inga besvär alls, men sen finns det år när ögonen svider och näsan rinner. I år är ett sådant år, mina ögon plågar mig! 
Jag lovar att aldrig äta socker någonsin igen om jag aldrig mer behöver ha besvär med pollen!! 
Eller nu kanske vi inte ska överdriva MEN jag skulle vara evigt tacksam om jag slapp svidet i ögonen. Någon som har nån mirakelkur att tipsa om??! 

Ikväll var det dags för pass på WW igen och den här gången kom jag ihåg att fota!! 


Grymma spinnare! 🚴👍🏻 
Spinning är bland det roligaste jag vet. Svettigt & energi i underbar kombo. 


Sen var det Balance och bollarna! 
Det är så himla roligt att se resultatet av all den träning som alla dessa fantastiska kvinnor genomför. Skapar sån pepp & motivation! 

Nu ska jag sjunka ner i soffan och titta på Eurovison med sonen. Hissa & Dissa. Luktar det kanske t.o.m en ny spellista 😜
/Tessan 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar