torsdag 21 april 2016

Dag 4 - Jobb utan socker

Som många av er redan vet så jobbar jag på socialtjänsten. Mitt jobb går ut på att hjälpa unga människor som haft stora problem med kriminalitet att förändra sina liv. Arbetet är många gånger oerhört tålamodsprövande, klienterna till viss del men förvånansvärt ofta andra myndigheter och proffesionella. Sverige är fantastiskt men väldigt byråkratiskt och trögt. 
Jag brukar ha ganska gott tålamod men idag har jag ställt mig frågan om jag behöver semester, en statskupp med efterföljande reform av samhället eller  choklad! 

Hann iaf äta lunch idag. Att äta frukost & lunch är inte min paradgren men är absolut nödvändigt nu för att inte trilla dit på "sockerkicken". Att jag mår bättre av att äta regelbundet är ingen ny insikt eller på något sätt raketforskning, men ändå är just frukost & lunch något som jag ofta prioriterar bort. 

Idag blev det äggröra och min nya favorit stekta tomater till lunch. Jag kanske slår in en öppen dörr här, säger nått som alla redan visste men alltså stekta tomater, har ni inte provat så gör det! Supergott! 👍🏻



Fick avsluta arbetsdagen med att sitta och fika (endast kaffe för min del) med en för mig ny bekantskap. En på många sätt fantastisk ung man från Albanien med en levnadshistoria som jag inte skulle önska någon men som ändå tycker att han har haft tur. 
Ger lite perspektiv på saker och ting! 

Nu är det dags att ladda för pass på WW - Kungsgatan, hoppas vi ses där! 

/Tessan 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar