lördag 23 april 2016

Dag 6 - Motståndskraft

Har ni tänkt på hur mycket av vårt sociala liv som kretsar kring att äta något?! 
Man hälsar på hos varandra och fikar och äter. 
Jag säger inte att det är dåligt på något sätt, tvärtom så älskar jag god mat och långa sociala middagar. Men idag blev det väldigt påtagligt, fällorna var många, fikabröd av olika slag, vin etc men jag höll mig. Hade jag mindre trevligt?! Inte alls! Dessutom mår jag bra och känner mig löjligt nöjd med mig själv. 

Förutom att vi har varit och hälsat på, och fikat, hos en kompis så har vi även varit och firat min lillasysters födelsedag. Där bjöds det på fantastiskt god, sockerfri, middag. Samt efterföljande, inte så sockerfri (även om svågern försökte hävda det), marängtårta. Jag stod emot men det gjorde inte maken. 



När vi kom hem var det dags för dotterns lördagsgodis.  Seglade förbi även den frestelsen, men det beror nog mer på att vi har olika preferenser på godis snarare än någon imponerande motståndskraft 😂



Denna lördag har gått bra men jag inser att det är helgerna som kommer bli svårast.

/Tessan 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar