tisdag 19 april 2016

Dagen D

Så var det dags, 66 dagar utan socker!
Idag är dag 1.
Entusiasmen och självförtroendet är högt.
Peppad berättar jag till den 13-åriga sonen att det var dags, han skakade på huvudet och sa "du fattar att du inte kommer att få äta choklad va?!" 
- Finns alternativ säger jag malligt, medveten om att just chokladen kommer bli min största utmaning. Choklad i allmänhet, center i synnerhet. 
Men jag tänker att jag kan överleva på det mindre lockande men ändå godtagbara alternativet, mörk choklad med havssalt. 


De insatta av er protesterar nu kanske högljutt! 
Jo då,  jag upptäckte att min plan redan här sket sig. Den innehöll socker!!!! 

Så hej, hej mitt chokladfria liv. Nu kör vi!!!


/Tessan
 Inspiratör på Womens Wellness




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar